Teatr Słowacki w Krakowie
EN | PL
szklanepaciorki
dom_dzwieku
Teatr w Krakowie. Prolog
Wyzwolenie
Plastiki
In Dreams
Oboz Katarakta
Strona główna Aktualne spektakle Archiwum spektakli
 
Aktualności Repertuar Spektakle Zespół Teatr Galeria Bilety

Aktualne spektakle

Carlo Collodi

Pinokio

przekład: Zofia Jachimecka
adaptacja sceniczna: Jarosław Kilian
reżyseria: Jarosław Kilian
teksty piosenek: Jarosław Kilian
scenografia: Jarosław Kilian
muzyka: Grzegorz Turnau
kostiumy: Julia Skrzynecka
choreografia: Katarzyna Anna Małachowska
reżyseria światła: Maciej Igielski
aranżacja muzyki: Grzegorz Turnau
aranżacja muzyki: Urszula Borkowska
przygotowanie wokalne: Halina Jarczyk
asystent reżysera: Beniamin Bukowski (PWST)
asystent reżysera: Łukasz Fijał (PWST)
inspicjent : Anna Wójcicka

„Pinokio” to jeden z najsłynniejszych utworów z kanonu klasyki literatury dziecięcej. Jego niesamowite przygody to wspaniała opowieść o dojrzewaniu i zmaganiu się z własnymi niedoskonałościami. Jarosław Kilian bawi się znaną opowieścią i szuka w niej uniwersalnego przesłania dla dzieci w każdym wieku. Najmłodsi widzowie odnajdą w „Pinokiu” znaną opowieść o akceptacji siebie oraz o ciekawości świata, służącej nieskrępowanemu wychowaniu. Starsi widzowie będą mieli okazję przypomnieć sobie raz jeszcze jedną z najpiękniejszych opowieści o sensie zdobywania życiowego doświadczenia. Niesamowitym przygodom Pinokia towarzyszą piosenki z muzyką Grzegorza Turnaua. Widowisko uatrakcyjnią wspaniałe kostiumy projektu Julii Skrzyneckiej oraz magiczna, wciąż zmieniająca się scenografia Jarosława Kiliana.

Spektakl dla dzieci od 7 roku życia

Ceny biletów:

I miejsca: parter rząd I-X , loże parter, loże I piętro (nr od 5 do 14), balkon I piętro
II miejsca: parter rząd XI-XV , loże I piętro (nr od 1 do 4 i od 15 do18), loże II piętro (nr od 7 do 12), balkon II piętro od 1 do 20 miejsca
III miejsca: Balkon II piętro od 21 do 52 miejsca, loże II piętro (nr od 2 do 6 i od 13 do17)

1. w tygodniu
normalny - I miejsca 42 zł , II miejsca 32 zł, III miejsca 27 zł
ulgowy - I miejsca 37 zł , II miejsca 25 zł, III miejsca 17 zł

2. w weekendy
normalny - I miejsca 45 zł , II miejsca 35zł, III miejsca 25 zł
ulgowy - I miejsca 40 zł , II miejsca 30 zł, III miejsca 20 zł

 

Premiera: 12.04.2015

Czas trwania: 150 min


Obsada:

Pinokio:   Daniel Malchar
Antonio Wisienka, Woźnica, Strażak :   Tomasz Wysocki
/:   Tadeusz Zięba
Gepetto, Osioł:   Rafał Dziwisz
Świerszcz Gadający :   Lidia Bogaczówna
Wróżka:   Katarzyna Zawiślak-Dolny
/:   Agnieszka Judycka
Dyrektor cyrku:   Krzysztof Jędrysek
Karabinier, Ogniojad:   Wojciech Skibiński
Karabinier, Knot:   Marcin Sianko
Arlekin, Clown Koko, Uczeń I, Strażak:   Rafał Szumera
Colombina, Clown Zizi, Uczennica I:   Ewelina Przybyła
Rozaura, Clown Pippo, Uczennica IV:   Karolina Kazoń
Lisica, Clown August:   Marta Waldera
Kot, Clown , Uczeń II, Strażak:   Grzegorz Łukawski
Sowa, Clown Beppo, Uczennica III:   Marta Konarska
Kruk, Pantalone, Clown Nero, Uczeń III, Strażak:   Rafał Sadowski
Pierrot, Clown Bianco, Uczennica II:   Karolina Kamińska
Instrumenty perkusyjne:   Damian Niewiński
/:   Łukasz Kurzydło
Oraz:  
~   Katarzyna Bąk-Chuchacz (gościnnie)
~   Łukasz Fijał (PWST)
~   Bartłomiej Oskarbski
~   Paweł Repetowski
~   Bartosz Tryboń (gościnnie)


Płyta CD z piosenkami ze spektaklu do nabycia w cenie 15 zł w kasie Teatru, Biurze Informacji i Rezerwacji Biletów oraz przy okazji spektakli. 

Partner płyty 

Recenzje:

Paweł Głowacki, Jego Pinokio, /„Dwójka” - Polskie Radio/, 14.04.2015

„Pinokio” (...) jest Danielem Malcharem w zielonych portkach do kolan, czerwonych ciżemkach, białych podkolanówkach, karmazynowej kamizelce, czapce z papieru i w masce o długim, spiczastym nosie – a[...]

...

„Pinokio” (...) jest Danielem Malcharem w zielonych portkach do kolan, czerwonych ciżemkach, białych podkolanówkach, karmazynowej kamizelce, czapce z papieru i w masce o długim, spiczastym nosie – aktorem fantastycznym, cudownie miękkim w gestach, lekko nicującym gorycz - radością, strach potworny - naiwną ufnością, że jakoś to będzie, kolosalne chłopięce roztrzepanie - pierwszymi znamionami rozsądku, wreszcie bezmyślność - namysłem.

całość recenzji

 

Łukasz Drewniak, Kołonotatnik 52, /teatralny.pl/, 22.04.2015

Pinokio Jarosława Kiliana zrealizowany w Teatrze Słowackiego potwierdza dominację reżysera w kategorii inteligentny teatr familijny. Kilian jak nikt potrafi przywrócić smak dawnego iluzyjnego teatru, [...]

...

Pinokio Jarosława Kiliana zrealizowany w Teatrze Słowackiego potwierdza dominację reżysera w kategorii inteligentny teatr familijny. Kilian jak nikt potrafi przywrócić smak dawnego iluzyjnego teatru, czaruje prostotą środków przy równoczesnym rozmachu inscenizacyjnym. Tak, to się da pogodzić. Robi równocześnie spektakle mądre i rozśpiewane, dziecięco naiwne i dorośle złośliwe.(...) Lubi iluzjonistyczne sztuczki i cyrkowe tricki. Chryste, na ile sposobów ożywa w „Słowaku” gadający pieniek! Jakie figle płata aktorom! Z ilu dziur się go animuje, zanim zmieni się w marionetkę i żywego aktora! Daniel Malchar, który gra Pinokia, jest łobuzem o drewnianych, kanciastych ruchach. Kiedy gada z Ogniojadem, dyrektorem teatru, mało mu oka nie wykuje ciekawskim nosem. Malchar zaczynał u Kościelniaka jako szalony antreprener z akordeonem w Niech no tylko zakwitną jabłonie, bawił jako jąkający się nieśmiały inżynier, fascynat kauczuku w Braciach Dalcz. A teraz wydaje się Pinokiem idealnym. 

całość tekstu w 4 akapicie Kołonotatnika nr 52

 

Piotr Gaszczyński, Z szarego drewna życie kolorowe, /teatralia.com.pl/, 23.04.2015

(...) stworzenie przedstawienia dla niewątpliwie najbardziej wymagającej i bezkompromisowej publiczności, jaką można sobie wyobrazić, musi ocierać się o perfekcję, zwłaszcza jeśli trwa grubo ponad dwi[...]

...

(...) stworzenie przedstawienia dla niewątpliwie najbardziej wymagającej i bezkompromisowej publiczności, jaką można sobie wyobrazić, musi ocierać się o perfekcję, zwłaszcza jeśli trwa grubo ponad dwie godziny. Twórcy zaryzykowali: skupili się przede wszystkim na wizualnym aspekcie spektaklu, narażając tę bądź co bądź niezwykle głęboką i symboliczną bajkę na maksymalne uproszczenie.

Szczęśliwie udało się sprawnie wyważyć obie szale wagi. Kiedy kurtyna idzie w górę, przenosimy się ciałem i duchem do włoskiego miasteczka pełnego ferworu, śmiechu, muzyki i szumiącego morza. Pastelowość krajobrazu świetnie kontrastuje z kostiumami postaci – wyraziste kolory układają się w kolorową paletę, przez co ma się wrażenie dwóch albo trzech planów funkcjonujących jednocześnie. Zupełnie jakby ktoś przewracał kolejne karty pięknie ilustrowanej baśni, w której bohaterowie poruszają się i żyją własnym życiem. Co najistotniejsze, efekt pierwszego, bardzo pozytywnego wrażenia, zostaje podtrzymany – kolejne, sprawnie zmieniane scenografie mają ten sam wysoki poziom. Zarówno mroczny las, arena cyrkowa, jak i fantastyczny brzuch wieloryba przenikają w głąb widowni, zapraszając ją do współuczestnictwa w magicznym seansie.

całość recenzji

 

Olga Katafiasz, Wskrzeszanie materii, /teatralny.pl/, 15.05.2015

Dawno nie widziałam w polskim teatrze spektaklu dla dzieci tak czysto zrealizowanego, a przy tym zabawnego i mądrego. Przede wszystkim Kilian uruchamia potęgę teatralnej iluzji. Zaczyna się od [...]

...

Dawno nie widziałam w polskim teatrze spektaklu dla dzieci tak czysto zrealizowanego, a przy tym zabawnego i mądrego. 

Przede wszystkim Kilian uruchamia potęgę teatralnej iluzji. Zaczyna się od pieńka, który ożywa: ucieka przed człowiekiem, wymyka się z rąk, potem zaczyna mówić. Przyglądałam się temu kawałkowi materii, usiłując dociec, jaki mechanizm został w nim ukryty – nadal nie wiem. Ale pieniek porusza się ze swadą i wdziękiem, a dziecięca publiczność szaleje. No bo jak nie reagować na skaczący po scenie kawałek drewna, jak mu nie kibicować?

Spektakl Kiliana jest bardzo dobrze odbierany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Uroda i bezpretensjonalność tradycyjnej teatralnej formy przemawiają do wyobraźni starszych i młodszych.

(...) Pinokio jest spektaklem, który pozostaje w pamięci przede wszystkim dzięki sile teatralnej magii.

 całość     

Łukasz Maciejewski, Nos się zemści, /AICT/IATC Sekcja polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych/, 11.10.2015

Udany spektakl Jarosława Kiliana, który wyrasta na najlepszego majstra od spektakli familijnych w Polsce, to solidne aktorstwo całego teamu "Słowaka" ze wskazaniem na role Gepetta-Rafała Dziwisza oraz[...]

...

Udany spektakl Jarosława Kiliana, który wyrasta na najlepszego majstra od spektakli familijnych w Polsce, to solidne aktorstwo całego teamu "Słowaka" ze wskazaniem na role Gepetta-Rafała Dziwisza oraz brawurowe wejście Krzysztofa Jędryska - dyrektora cyrku, efektowne kostiumy i scenografia, niezłe piosenki Grzegorza Turnaua.

Przede wszystkim jednak Kilian czyta Collodiego inteligentnie i mądrze. Nie potrzebuje przepisywać klasycznej lektury, żeby wybrzmiała współcześnie. Pinokio w Teatrze Słowackiego będzie ukojeniem dla dzieciaków, którzy czują się inni, odtrąceni przez rówieśników, być może także przestrogą dla małych (większych) oprawców, oszustów, donosicieli. Ze spektaklu zapamiętam także frenezję tytułowej roli Daniela Malchara. Co to za talent! (...) W „Pinokiu” jest na scenie szefem wszystkich szefów. Bezpośredni i uroczy, nawiązuje świetny kontakt z publicznością, wiarygodny jako postać, wspaniale śpiewa, tańczy i rusza się. Będziemy mieli z niego wiele pociechy.

całość recenzji

 

Jakub Wydrzyński, Baśń, której dorośli pozazdroszczą dzieciom, /Dziennik Teatralny Kraków/, 09.03.2016

Trafić na przedstawienie, podczas którego dziecięca widownia z zapartym tchem śledzi każdy epizod, głośno kibicuje pozytywnym bohaterom i wdrapuje się na schodki proscenium, by lepiej widzieć przebi[...]

...

Trafić na przedstawienie, podczas którego dziecięca widownia z zapartym tchem śledzi każdy epizod, głośno kibicuje pozytywnym bohaterom i wdrapuje się na schodki proscenium, by lepiej widzieć przebieg akcji, to nie lada przeżycie i satysfakcja nawet dla starych teatralnych wyjadaczy.

Bywają mądre sztuki dla dzieci źle wystawione, bywają i świetne rozrywkowe widowiska dla dziatwy, po których nie pozostaje nic w głowie brzdąca oraz w kieszeni rodzica. „Pinokio" produkcji Teatru Słowackiego w Krakowie to zaś adaptacja wymarzona dla jednych i drugich: piękna plastycznie i muzycznie, zagrana z sercem oraz szacunkiem dla inteligencji i wrażliwości najmłodszej widowni. Na takich przedstawieniach wraca wiara w edukację teatralną najmłodszych i nadzieja na wykształcenie widza-smakosza, który do tego przybytku sztuki będzie chciał powrócić jeszcze nie raz i nie tylko ze szkolną wycieczką.

(...) Ekipa ze „Słowaka" zasługuje na najniższe ukłony. Pierwsze skrzypce gra oczywiście popisowy w roli Piniokia Daniel Malchar. Jego ruchowa zwinność, lekkość i serdeczność kreacji pozwalają zapomnieć, że gra tu przecież dorosły mężczyzna. Widać, że aktor bawi się rolą, ma nad nią jednocześnie całkowitą kontrolę i nie szarżuje nadmiarem efektów, o co nie trudno w przypadku postaci jak charakterystycznej. W niczym nie ustępuje mu zaś reszta obsady, począwszy od pełnego empatii i ciepła, wzruszającego w roli Gepetta Rafała Dziwisza, mądrego i umoralniającego Świerszcza - Lidii Bagaczówny; świetnego, pełnego wigoru i szelmostwa duetu lisio-kociego Marty Waldery i Grzegorza Łukawskiego poprzez wszystkich mieszczan, rozbrykaną klasę oraz bajecznie odegranych cyrkowych artystów. Nie ma tu chwili, w której nie czułoby się porządnej teatralnej roboty, dzięki której chce się wracać po więcej wrażeń, a wręcz samemu poznać tajniki tej niesamowitej aktorskiej profesji.

 całość recenzji     

Magdalena Konarska, Drewniane serce, /teatrakcje.pl/, 15.03.2016

Pinokio jest idealną sztuką na rodzinną wycieczkę do teatru. Z przedstawienia będą zadowoleni zarówno rodzice, jak i – przede wszystkim – dzieci. Nie tylko wizualne walory powinny przekonać nas do obe[...]

...

Pinokio jest idealną sztuką na rodzinną wycieczkę do teatru. Z przedstawienia będą zadowoleni zarówno rodzice, jak i – przede wszystkim – dzieci. Nie tylko wizualne walory powinny przekonać nas do obejrzenia tego przedstawienia. Czerpać możemy bowiem garściami przesłania i wartości, które każde dziecko powinno znać. Pinokio to nie tylko bajka o drewnianym pajacyku, który został przemieniony w chłopca. Jest to przede wszystkim opowieść o dorastaniu, o szacunku do osób starszych, o docenianiu czyjejś pracy, a także o tym, że nic w życiu nie jest za darmo, a na wszystko trzeba zapracować.

 całość recenzji     
Adres: pl. Św. Ducha 1, 31-023 Kraków centrala: 12 424 45 00, 12 424 45 11, 12 424 45 44 e-mail:
Uwaga: ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji o celu ich używania i zmianie ustawień przeglądarki znajdziesz tutaj. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Czym są pliki "cookie" - „ciasteczka”?


Poprzez pliki „ciasteczka” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Ciasteczka” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Pliki cookies, wykorzystywane są w celu: tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych dostosowanie zawartości i wyglądu strony do preferencji użytkownika

Używane ciasteczka na naszej stronie


  1. PHPSESSID - identyfikator sesji użytkownika
  2. PersistentQueueNumber,manageableQueueCookie0,goodsport – przechowuje kolejkę zdjęć
  3. offerclient - sesja klienta
  4. CMS_DEBUG – debugowanie strony
  5. jsltTestCookie – testowe ciasteczko
  6. CookieInfo - informacja o wyświetleniu powiadomienia dotyczącego użycia przez stronę plików cookies
  7. __utmaa, __utmab, __utmac, __utmaz - używane są przez usługę Google Analytics która pozwala na generowanie statystyk strony www
  8. ADMS_ID, storeregion, mbox, georouting_presented, BANNER_TYPE, s_pers, s_vi - adobe.com
  9. x-src, datr - używane przez facebook.com

Zmiana ustawień ciasteczek (cookies) w przeglądarkach:


- Opera
- Firefox
- Internet Explorer
- Chrome
- Safari

Wyłączenie akceptacji ciasteczek znacznie ogranicza funkcjonalność większości podstron witryny.